Nějaké další informace od Lenočky

24.07.2016 23:18

Tak, už jen necelý týden...

těšíte se? A vaše děti? Já doufám, že jo a to je dobře.
Dnes pro vás mám tak trošku lékařské okénko.

Motám se mezi lidmi, co dělají tábory, už dlouho. Tak nějak máme společné téma. Jak pro děti i pro vedoucí (celý tým zahrnující zdravotnici, kuchaře, pomocníky atd.) se snažíme udělat vše tak, aby jsme si to navzájem užili. Nevím, jak to mají tam, kde za tohle berou plat, nemám s takovou situací dost zkušeností. V posledních letech se hlavně z televize a novin dozvídáme, jak tam nebo onde museli zavřít tábor, protože jsou tam kritické hygienické podmínky, děcka trpí hladem a podobné věci. Neříkám, že se to někde neděje, jinak by to nenatočili.
Mnoho z vás nás zná, jsme přátelé, minimálně známi někoho, kdo zná i vás, ale letos je dost nových dětí, které s námi ještě nejely a rodiče se mohou trošku bát. Jasně, já můžu plameně hovořit, že nám se nikdy nic takového stát nemůže, ale minimálně moje životní heslo je "Všechno je jednou poprvé". Nicméně, všichni, co jsme dobrovolníci, to děláme ze svých dovolených, místo pobytů u moře nebo sezení u počítače. Takže se taky snažíme, aby bylo všechno nejen po hygienické stránce v pořádku, kdyby pro nic jiného, že u takových táborů, jako máme my, jsou pokuty likvidační. Aspoň pro mne určitě a já za vše zodpovídám, takže si to hlídám.
No, to jsem vlastně ani napsat nechtěla.

V poslední době se dozvídám od svých přátel, co taky pořádají tábory, s čím mají problémy. Už několik let, ale čím dál více a to jsou vši.

Vši byly, jsou a budou - dávno už to není nemoc špinavých lidí a stát se to může - o tom žádná, ale zjistila jsem, a to mě překvapilo, že spousta rodičů netuší, že z právního hlediska je zavšivení (vši, hnidy v různých stadiích vývoje) infekční nemoc a jako taková podléhá karanténě. Ve formě, že dítě, které má vši nebo hnidy nemůže do dětského kolektivu. Bylo to tak a je to tak dále. Pátrala jsem v dokumentech a ptala se u lékařky a na Hygieně a je to tak. Problém je, že na rozdíl od dřívějších dob, kdy jsme prohlíželi dítě v hlavě při přebírání v rámci Zdravotního filtru, to teď (je to pár let) učitelé, vedoucí a podobně nesmí dělat, ale současně takové dítě nesmí vzít sebou. Což je logické. A protože se nám za posledních minimálně 17 let nestalo, že bychom měli dítě s tímto problémem, tak jsme to brali, že to rodiče vědí. A dokonce, když se to zjistí až na táboře, tak nesmíme sami parazity odstraňovat a rodiče si musí dítě odvézt domů.
Jenže se jim stávalo, že je za dva dny dovezli zpátky, že už je odvšivili. Bohužel to není tak jednoduché, asi u kluků stačí ostříhat vlasy hodně nakrátko nebo dohola, ale současně se musí dezinfikovat opakovaně spacák a většina věcí a u delších vlasů nad 0.8 cm se musí odstraňovat nejméně po dobu 14 dnů od výskytu poslední vši. No prostě žádná legrace. Takže jsem zjišťovala, co se dělá, když rodiče prostě nepřijedou. Dítě se dá do izolace a volá se Hygiena a Sociálka.
Tak!
Takže vás žádám, abyste své děti POŘÁDNĚ zkontrolovali, protože ...prostě proto, co jsem teď všechno napsala. Bylo nám doporučeno, ať si od vás necháme jmenovitě podepsat, že (kromě klasické Bezinfekčnosti) dítě nemá vši a hnidy. Budeme mít připraven dokument.

Tak a druhá věc, stejně důležitá. Stále (a to mohu potvrdit) je dost i velkých dětí, které si po použití WC neumyjí ruce. Máme vedle kadibudek lavor s vodou a dezinfekcí (mýdlo je samozřejmostí) a kolikrát děti posílám zpět, protože přece, když ta voda není z kohoutku, tak se není třeba mýt. Si myslí oni. Tohle musí znát z domu, tak je, prosím, poučte, že to je nutné.

Pár lidí se mě ptalo, co mají dělat, když ten spacák na karimatce klouže. Mě se osvědčilo brát si staré prostěradlo nebo látku o trochu širší než je karimatka. Moc to neváží a je to jak doma v posteli. Nedoporučuju ovšem takové to natahovací prostěradlo, není ho kde uchytit k pelesti.

Poslední dnešní věc je ta, že Hygiena vymyslela, že každé dítě musí mít vlastní utěrku na své nádobí, tak jim ju, prosím, přibalte.
No, doufám, že jsem vás moc nevyděsila a že chápete, že vám to píšu právě kvůli předcházení možných komplikací.

S pozdravem
Za chvíli je to tu...
P.S. Prosím zase o vyřízení, je li to možné, těm vašim přátelům, co nedali mejla.
Děkuju.

Lenočka